"Krátké zdržení vzniklo z toho, že jsme čekali na vyjádření státní správy, konkrétně policie a hasičů," uvedl Řehounek.
Územní rozhodnutí již nabylo právní moci. Magistrát vyhotovil překlad finální verze zadávací dokumentace, kterou musí švýcarská strana schválit. Náměstek předpokládá, že na přelomu března a dubna radnice vypíše výběrové řízení na stavební firmu.
"My jsme vždycky říkali, že ten časový harmonogram je nastaven tak, pokud se nic nestane. Samozřejmě velkým otazníkem bude to, co se bude dít kolem výběrového řízení na zhotovitele stavby," řekl Řehounek. Další zdržení mohou vzniknout například odvoláními účastníků tendru, dodal.
Paradoxně stavebním pracím nahrává dopravní omezení křižovatky U Trojice, kterou silničáři rozšiřují. K nádraží ze silnice I/37 nemohou po dobu stavby sjíždět auta, což snižuje v této lokalitě počet aut.
"Vlastní stavební úprava se bude primárně týkat přednádraží, komunikace musejí být průjezdné. Největší problém bude mít MHD," řekl Řehounek. Podle něj se dočasně se změní trasy některých linek.
Polovinu nákladů mají uhradit dotace. Vedení města jedná o prodloužení termínu harmonogramu. Pokud by magistrát nezískal od poskytovatele odklad, požádá o evropské dotace. Nový terminál chtělo stavět už minulé vedení města, ale projekt za čtvrt miliardy nebyl dostatečně připravený. Současné vedení města projekt redukovalo a rozdělilo na etapy. Ve druhé etapě by například zástupci města chtěli přesunout autobusové nádraží k obchodu Lidl.
Sdílet / hodnotit tento článek