"Železniční trať do Kladna je velmi potřebná, ale její podoba nesmí zhoršovat kvalitu života lidí, kteří bydlí v jejím okolí, protože v takovém případě by do značné míry postrádala smysl," uvedl Dolínek. Podle něj nesmí možnost získání evropské dotace na stavbu vést k tomu, že se trať bude stavět jako nezakrytá.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v dubnu deklarovala, že možnost vést modernizované železniční ve dvou ražených tunelech pod zemí prověří. Proti povrchové variantě se dlouhodobě vyslovuje městská část Praha 6.
Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat do Kladna s odbočkou na letiště. Měla by vyjít téměř na 20 miliard korun, varianta s tunelem by ji prodražila asi o 3,5 miliardy korun.
Sdílet / hodnotit tento článek