REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Metro Praha, linka D: Zpoždění tři roky

Výstavba metra D nabere proti poslednímu předpokladu dvou až tříleté zpoždění. Práce by mohly začít v roce 2020, řekl to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Stavbu blokují neúspěšné výkupy pozemků, Praha bude podle Dolínka možná muset přistoupit k vyvlastňování. Opoziční zastupitelé to považují za neúspěch.
metro praha linka D

Pražský magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice. Důvodem jsou právě váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu. "Považuji za úspěch už jen to, že jsme o stavební povolení požádali," řekl náměstek. "Příprava stavby postupuje sice pomalu, ale postupuje," doplnil.

K vyvlastňování pozemků chce Praha přistoupit jen v krajním případě. Šlo by prý o krátkodobá vyvlastnění po dobu stavby. "Je to tvrdé a v Česku ne příliš oblíbené, ale pokud nám nic jiného nezbude, touto cestou se vydáme," řekl Dolínek.

Problém je prý s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jarolav Ďuriš loni v rozhovoru řekl, že výkupy jsou "jednou z Achillových pat" stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září. Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Město jich podle Dolínka zatím získalo desítky.

"Dvou až tříleté zpoždění není možné považovat za úspěch. Zdá se, že s tímto týmem koaličních odborníků nebude metro D nikdy," reagoval opoziční zastupitel Jiří Nouza (TOP 09). S kritikou se připojila i ODS, podle které není možné termín zahájení provozu v roce 2022 stihnout. "V roce 2014 si ČSSD udělala z dostavby metra D jedno z hlavních témat. Dokonce v rámci kampaně postavili makety budoucích zastávek a slibovali otevření co nejdříve. Ale zůstalo jen u slibů," řekl předseda pražské ODS Filip Humplík.

Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Nové stanice metra A do Motola, které byly otevřené loni, stály zhruba 20 miliard korun.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Mohlo by vás zajímat

Metro, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia.com

Metro D: Pražský dopravní podnik vypíše tendr na první úsek

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes vypíše veřejnou zakázku na první část nové linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Doba výstavby má být 7,5 roku a předpokládaná hodnota zakázky činí 10,8 miliardy korun bez DPH. Informoval o tom projektový manažer…

metro praha linka D

Linka metra D: Metro jen se dvěma stanicemi na začátku a na konci trasy?

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) dostalo za úkol prověřit variantu trasy metra D z Pankráce do Depa Písnice pouze s těmito dvěma stanicemi. Zbylé by byly dostavěny po zprovoznění trasy. Informaci serveru seznam.cz potvrdil ČTK radní Petr Dolínek (ČSSD).

REKLAMA