Důvodem jsou chybějící pozemky, které DPP nestíhá vykupovat. Cílem úkolu od dozorčí rady je zjistit, zda by mohl dopravce trasu takto stavět. Metro D má propojit centrum s jižním okrajem Prahy. Kdy stavba začne, stále není jasné.
"Cíl je nečekat. Musíme začít stavět, nebo se nezačne nikdy a bude se to stále odkládat," řekl Dolínek.
Město s podnikem pracuje na třech variantách stavby. První je ta, že se bude stavět celá trasa se všemi stanicemi, druhá je zmíněná s dvěma zastávkami. Ve třetí variantě se hovoří o stavbě v podobě, že by vznikly všechny stanice, u kterých to bude možné, a zbylé budou dostavěny později. Která varianta bude vybrána, zatím není jasné. Varianta, že by trasa vedla jinudy, než je nyní plánovaná, není příliš reálná. Trasa je zanesena v územním plánu a změna by její stavbu oddálila o další roky.
Kvůli chybějícím pozemkům je ve hře také varianta jejich vyvlastnění. "Právně je tento krok připraven, ale mám úctu k vlastníkům. Vyvlastnění je tedy pouze krajním řešením, ke kterému bych nerad přistupoval," řekl Dolínek.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto, nejčastěji se mluví o jejím zakončení na náměstí Míru.
Sdílet / hodnotit tento článek