"Je to pro nás obrovský úspěch, neboť tímto rozhodnutím vlády dostáváme příležitost investorsky zajistit dopravně významné stavby, které napomohou urychlit přípravu a realizaci dálnice D3 ve Středočeském kraji a zároveň odlehčit extrémně zatížené silnici I/3 a komunikacím navazujícím na pražskou aglomeraci," reagovala středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).
Necelé dvě miliardy korun bude stát vybudování druhé etapy Vestecké spojky, která umožní propojení jižní části Pražského regionu a navazujících částí Středočeského kraje na dálnici D1. Téměř jednu miliardu korun bude stát vybudování mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D1 exit 4.
Na první etapu obchvatu Jesenice už kraj zahájil práce na přípravě projektové dokumentace. "Na vytyčeném území se dokončuje i geologický průzkum a probíhá zaměřování trasy," doplnil krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). Stavba obchvatu o délce zhruba jeden kilometr by podle předpokladů měla začít v srpnu příštího roku.
Připravovaný obchvat Jílového u Prahy bude kromě odvedení dopravy z centra města sloužit i jako dálniční přivaděč.
Hejtmanství plánuje, že ze svého rozpočtu zaplatí další tři dopravní stavby, a to druhou etapu obchvatu Jesenice, vybudování okružní křižovatky Týnec nad Sázavou a přeložky silnice k sjezdu z D3 u Hostěradic a vybudování obchvatu Netvořice.
Na území středních Čech je stavba D3 rozdělena do pěti staveb o celkové délce 58,4 kilometru, z toho 6,9 kilometru povede celkem sedmi tunely. Náklady se odhadují na 37,9 miliardy korun bez DPH. Práce mají začít v roce 2024 a uvedení do provozu plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2028.
Sdílet / hodnotit tento článek