"Tisk předkládá pan náměstek Dolínek, ale já určitě jeho stažení požadovat nebudu," uvedla v reakci na žádost Trojkoalice Krnáčová. Zároveň zřejmě nepůjde o koaliční návrh, takže k němu nebude nutné svolávat jednání koalice a na zastupitelstvu o něm bude hlasovat každý klub samostatně.
Hlavním požadavkem Trojkoalice je to, aby magistrát nechal rozpracovat alternativní variantu dokončení okruhu, kterou v minulosti navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Namísto vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.
Varianta dokončení, kterou navrhuje Dolínek, počítá s vedením poloviny zhruba desetikilometrové nové komunikace tunely pod zemí. Celá stavba má vyjít na 40 miliard korun. Podle předsedy magistrátního dopravního výboru Matěje Stropnického (SZ, Trojkoalice) je takový plán nekoncepční, předražený a neodpovídá aktuálním strategickým dokumentům. Cena se podle něj navíc pravděpodobně vyšplhá až k 60 miliardám korun a náklady budou znamenat zadlužení Prahy na desítky let.
"Strategický plán, který si schválilo vedení města v loňském roce, říká, že musí dojít k přehodnocení rozsahu a parametrů dopravní sítě v Praze. To, co je nám zde předkládané, je prostě Blanka 2 v plných parametrech a také plných cenách," uvedl Stropnický a doplnil, že město zároveň v tuto chvíli nemá dostatek informací, aby o variantě stavby mohlo zodpovědně rozhodnout. Mělo by podle Trojkoalice kromě vypracování alternativní varianty počkat i na to, až bude hotový úsek 511 vnějšího okruhu, což doporučila i magistrátní komise územního rozvoje.
Radní Jan Wolf (KDU-ČSL, Trojkoalice) doplnil, že za prioritní považuje zahloubení frekventované ulice V Holešovičkách, kde si místní obyvatelé dlouhodobě stěžují na hluk z dopravy. Požaduje to i Praha 8, která jinak podobně jako další oslovené radnice souhlasí s Dolínkovou variantou.
Podobný postoj jako zástupci Trojkoalice má i občanský spolek Auto*Mat, který v březnu přišel s vlastní studií alternativního řešení okruhu. Proti plánu zahloubeného řešení okruhu se postavily i spolky 8jinak! a Libeňský most nebourat z Prahy 8.
Městský, nebo vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech minulého století, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
Sdílet / hodnotit tento článek