Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Pražští zastupitelé neschválili trasu dostavby vnitřního okruhu

Pražští zastupitelé neschválili trasu dostavby vnitřního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. Pouze vzali na vědomí materiál popisující dosavadní přípravy. Kritizovali to opoziční zastupitelé, kteří chtěli prosadit, aby zastupitelstvo schválilo další postup přípravy dostavby okruhu. Po hlasování na protest opustili sál opoziční zastupitelé TOP 09 a místo sebe posadili dvojníky z kartonu.
Pražská doprava, okruh, dostavba

Opoziční zastupitelé kritizovali zejména podobu předloženého materiálu. Vadilo jim, že v něm není usnesení, ale pouze vzetí na vědomí. "Pokud má Praha zůstat dobrým místem pro život i byznys, pak musíme mít okruh dokončen. Materiál je čirý alibismus. Není v něm nic o budoucnosti a možném řešení, je to jen shrnutí včetně výpisu tiskových konferencí," řekl opoziční zastupitel Filip Humplík (ODS).

Předseda klubu TOP 09 Václav Novotný označil dokument za bezobsažný. Zároveň nabídl koalici ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL), že TOP 09 podpoří dostavbu okruhu ve variantě pracovně zvané Vlasta tunely přes Balabenku. "Pokud máte, kolegové z ČSSD a ANO, odvahu rozhodnout o tom, co je pro Prahu důležité, my jsme připraveni našimi 12 hlasy vás podpořit," řekl Novotný.

Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) kritiku odmítl. Všechny informace podle něj jsou na stránkách www.mestskyokruh.info. "Jestli chcete dostat ještě zbytečné CD, tak dobře," řekl.

Zastupitel Jiří Nouza (TOP 09) navrhl, aby zastupitelé podpořili výstavbu okruhu. Jeho návrh nebyl přijat. Zastupitelé nepřijali ani návrhy Ondřeje Profanta (Piráti). Chtěl, aby byla například zřízena supervize nad dostavbou nebo aby město nechalo posoudit několik variant vedení okruhu v rámci EIA, která hodnotí vliv stavby na životní prostředí.

Zastupitelé také kritizovali to, že chybí vyčíslení nákladů stavby. V minulých týdnech byly odhadnuty na 40 miliard korun. Dolínek odmítl sumu uvést. "Já jsem nikdy neřekl, kolik to bude stát, to budeme vědět až v pokročilejší fázi projektové přípravy," řekl.

Postupu vedení města se zastali především koaliční zastupitelé Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice) a Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice). Právě SZ prosadila, aby město nechalo vypracovat ještě jednu variantu trasování okruhu. "Byla by obrovská chyba se na ty varianty nepodívat. Nebojme se nějakých pár měsíců navíc, abychom mohli udělat kvalitní rozhodnutí," řekl Mirovský. "Lidí, kteří jezdí autem, je menšina, většina, 60 procent Pražanů, jezdí MHD nebo se dopravuje po svých. A město si musí rozmyslet, zda utratí všechny investiční peníze," řekl Stropnický.

"SZ chce jen problém oddalovat. Ten problém není o bohatých a chudých, v nich sedí lidé všech sociálních vrstev. Přestaňte většinu trápit vaší pseudoideologií," řekl zastupitel Alexander Bellu (ODS). "Čtyři zastupitelé SZ drží v šachu celé město jen kvůli tomu, abyste udrželi koalici," řekl Tomáš Jílek (TOP 09). Stropnický to odmítl, podle něj vypracování varianty okruhu nic nezbrzdí.

Stavba trasy, kterou prosazují ANO a ČSSD, by v případě schválení mohla začít v roce 2023. Délka trasy má být 10,25 kilometru a bude se skládat ze tří úseků. Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Zdroj: Fotolia – Ivan Kruk

Nedostupnost bydlení a 3 kroky konkrétního řešení

Pokud se zásadně nezrychlí a nezjednoduší výstavba, dostupnost bydlení se zhorší pro celé generace. Potřebujeme motivovat obce skrze rozpočtové určení daní, zjednodušit územní plánování a opravit stavební zákon.

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, guas

Z ubytovny byty zatím nebudou. Praha ruší tendr a vypisuje jej znovu

Pražský magistrát zruší tendr na projektovou dokumentaci pro přestavbu bývalé ubytovny dopravního podniku (DPP) ve Vysočanech na městské nájemní byty a vypíše jej znovu. Dnes to schválili městští radní. Podle primátorovy náměstkyně Alexandry Udženije (ODS) se do soutěže přihlásil jediný uchazeč, který navíc…

Kostel v Kiruně - archivní snímek - zdroj AdobeStock, leiing

Švédské úřady přesouvají kostel v Kiruně o pět kilometrů, trasu urazí za dva dny

Ve švédské Kiruně dnes začal dvoudenní přesun 113 let starého historického kostela. Na pětikilometrovou cestu se červená dřevěná stavba vydala před 8:00 SELČ za přítomnosti tisíce diváků, kteří se s její původní polohou přišli rozloučit. Kostel se rozhodly úřady přesunout, aby vznikl prostor pro rozšíření největšího…

Nýrsko, město. Foto  D. Kopačková, redakce

Areál pro běžkaře v Nýrsku na Šumavě

Traťový areál bude splňovat standardy FIS a bude homologován, bude mít osvětlení a inverzní terén pro udržení sněhu a využití v létě pro bruslaře.

Olomouc, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia - arnoldo96

Bude v Olomouckém kraji dost bytů? Výstavba meziročně poklesla o 40 %

V Olomouckém kraji začala v prvním pololetí letošního roku stavba 581 bytů, meziročně o 40,6 procenta méně. Pokles bytové výstavby byl výraznější než v celorepublikovém průměru. V Česku počet nově stavěných bytů od ledna do června klesl o 5,4 procenta na 16 295. Vyplývá to…

REKLAMA