Efektivní je zejména v oblast oprav a rekonstrukcí infrastruktury, které se platí ze státního rozpočtu. Naopak výstavba nových silnic a dálnic, na které je možné použít peníze z Evropské unie, za opravami vázne.
Celkem se za letošní rok podle odhadu podaří na dopravní stavby vyčerpat 57 miliard korun, což představuje 80 procent celkového rozpočtu SFDI.
Problém v prosinci 2015
K tomuto datu mají být vyčerpány peníze z evropského Operačního programu I. Ten od roku 2007 umožnil Česku čerpat téměř 150 miliard korun, nevyužité peníze do konce příštího roku ale bude muset stát vrátit do unijního rozpočtu.
Z nevyčerpaných peněz má být na rok 2015 podle návrhu rozpočtu přesunuto 11,1 miliardy korun z peněz určených na stavby spolufinancované ze zdrojů EU. Do nového rozpočtu bude dále směřovat dalších šest miliard korun ze zůstatků na účtech fondu z předchozích období.
Železnice si vede lépe
Projekty na výstavbu dálnic a rychlostních silnic jsou podle SFDI nejslabší částí jak letošního, tak i příštího rozpočtu, lépe si vede železnice. Na opravy tratí se ke konci minulého týdne podařilo vyčerpat přes čtyři pětiny určeného rozpočtu a 45 % z peněz určených na novostavby.
Sdílet / hodnotit tento článek