Koncept „Work In Progress“
Architektonický ateliér YUAR patří k předním tuzemským studiím specializovaným na kancelářský design. Již dříve navrhl prostory pro firmy jako Siemens, Porsche ČR, RSJ či Unipetrol. Svůj rukopis propůjčili architekti také síti kaváren George café v budovách České spořitelny.
„Konceptům designu dáváme jméno, ten pro Productboard je nazvaný Work In Progress,” vysvětluje Lukáš Janáč, zakladatel YUAR architects. “Na realizaci jsme měli rovných devět měsíců, počínaje návrhem přes povolení až k finálním detailům. Ačkoliv práce ohrozila pandemie covid-19, nakonec se vše podařilo zvládnout. Jednak díky operativnímu přístupu Productboardu, který má rychlé rozhodovací procesy, a také díky službám YUAR Architects. Pro naše klienty totiž kromě designu a stavebního projektu dodáváme projektový management, tedy odpovědnost za proces, termín a budget. Díky službě Design & Project management se daří získat nejlepší design za danou cenu, která v tomto případě prošla z důvodu covid-19 opatření v průběhu návrhu redukcí o rovných 30 %,” říká Lukáš Janáč.
Flexibilní pracovní místa
Architekti navrhli kromě ergonomických pracovních míst se stavitelnými stoly také až 14 různých typů jednacích prostor a místností, z nichž některé umožňují možnost odpočinku, a nakonec i speciální boulder & yoga prostor, ve kterém se lze věnovat pohybovým aktivitám. Kancelář je dimenzována pro 178 pracovních míst. Unikátní je ovšem počtem alternativních míst, která mohou sloužit pro setkávání a porady či telefonáty s kolegy v zámoří nebo klienty všude po světě, takže pojme podstatně více lidí.
„Tím, že sídlíme z části v San Francisku, Vancouveru, Praze a plánujeme brzy otevřít pobočky v Dublině a Londýně, potřebujeme hodně zasedacích místností, koutů pro nerušené telefonování a také místa, kde se mohou pohodlně vyspat kolegové, kteří zrovna čelí nepříjemnému jet lagu. Jsme rádi, že se nám společně se studiem YUAR architects podařilo vytvořit prostory, které perfektně vyhovují našim potřebám a zároveň odráží jedinečnou firemní kulturu,” říká Daniel Hejl, spoluzakladatel a CTO Productboardu.
Ergonomie prostoru
Na ploše 2 050 metrů čtverečních se pohodlně usadí 178 zaměstnanců, přičemž firma má aktuálně přes stovku lidí v Praze, stovku v USA a dvacet lidí v Kanadě. Každý ze zaměstnanců zde nad rámec svého pracovního místa může využít jedno z 260 alternativních míst rozdělených do otevřených prostor. V pražské kanceláři pracují především softwaroví inženýři a také produktoví manažeři, které firma velmi aktivně hledá.
Mimo jiné se zde nachází 14 různých typů jednacích prostor či místností: pracovní místnost pro týmovou kreativní práci, zasedací 'daily room' s možností přespání, focus či doublefocus room pro soustředěnou práci, podcast room pro přípravu a výrobu podcastů, phoneboothy, klasické zasedačky různých velikostí nebo i tzv. 'scrumpoint' pro organizační schůzky teamů včetně online účastníků. Všechny místnosti jsou plně vybaveny audiovizuální technikou.
Pro běžnou práci jsou zde připravené tři prostorné denní kanceláře Park, Marina a Avenue, vytvořené v týmovém duchu, které nabízejí výhledy na panorama Vítkova nebo Mariny s jachtami. Součástí prostor je i 450 m2 velké centrální 'náměstí' připravené na pořádání eventů, které je opatřené signifikantním detailem - světlem ve tvaru loga firmy.
Kanceláře připravené na růst
Pro případ dalšího růstu Productboard pronajal ještě další dvě patra budovy, které zatím pronajímá jiným firmám. “Připravujeme se na celosvětový růst a počítáme s tím, že do pár let bychom mohli být třeba i v čtyřnásobném počtu. Celkově jsme si proto pronajali 4 350 metrů a jsme tak plně připraveni na to, že mezi nás přijdou další kolegové,” vysvětluje Hejl. Návrh je koncipován tak, že lze všechna patra propojit jedním vnitřním schodištěm.
YUAR projektový management
Realizace takto rozsáhlých kanceláří se pohybuje v řádech vyšších desítek milionů korun a celý projekt byl řízený systémem YUAR Design & Project management, ve kterém autor projektu přebírá odpovědnost za termín i rozpočet. Pro zdárné provedení interiéru bylo také potřeba vybrat vhodné partnery. “Dodavatelé prošli náročným, vícekolovým tendrem a je na místě poděkovat všem, kteří se ho zúčastnili,” zmiňuje architekt Janáč. Generálním dodavatelem stavby byla firma DT Expert, generálním dodavatelem mobiliáře se stala firma TECHO / Ahrend. Dalšími partnery byli například ProInterier, Stavební interiérové systémy, U1 Lighting, NTT Czech Republic, AVT Group, G-Data, Silent-Lab a další.
Ocenění kanceláří v kategorii Start-up roku v soutěži Kanceláře roku 2020
A nakonec kanceláře Productboard neunikly pozornosti poroty 5. ročníku soutěže Kanceláře roku, kde vyhrály v kategorii Start-up kanceláře roku 2020. To spolu s vítězstvím kanceláří od YUAR architects v ročnících 2017 a 2019 potvrzuje kvalitu jejich návrhů.
Interiéry kanceláří Productboard
Architektonický návrh: | Lukáš Janáč / YUAR Architects |
Celková plocha: | 2 050 m2 |
Realizace: | 2020 |
Náklady: | neuvedeny |
Generální dodavatel stavby: | DT Expert |
Generální dodavatel mobiliáře: | TECHO / Ahrend |
Další dodavatelé: | ProInterier, Stavební interiérové systémy, U1 Lighting, NTT Czech Republic, AVT Group, G-Data, Silent-Lab a další |
Foto: | David Kraus |
Sdílet / hodnotit tento článek