Přestože se lidé primárně zaměřují na zabezpečení svého domu nebo bytu, zabezpečení garážových vrat často podceňují. Počet vloupání do garáží se přitom v Česku výrazně zvýšil. Podle statistik museli policisté loni řešit skoro 13 tisíc takových případů. To je nejvyšší číslo od roku 2017.
Zloději se přitom zaměřují převážně na řadové či volně stojící garáže. Často v nich totiž najdou lépe zpeněžitelné věci, například elektrické nářadí, pneumatiky či dokonce drahá elektrokola a auta.
Větší bezpečnost zaručí kombinace několika prvků
Garáž by tak vždy měla být chráněna kombinací několika bezpečnostních prvků. Prevencí před násilným otevřením u starších garážových vrat může být třeba doplňkový zámek nebo blokovací zarážka, která zabraňuje jejich vypáčení. Jako pojistku mohou lidé používat také mříže, případně cennější předměty schovat někam do uzamykatelných boxů.
Pokud se člověk rozhodne zainvestovat do nových vrat, při výběru by pro něj měla být zásadní bezpečnostní třída, která maximálně znesnadní jejich mechanické prolomení. „Pro průměrnou domácnost se obecně doporučuje bezpečnostní třída alespoň číslo 3. V případě, že majitel garáže uvnitř skladuje cenné předměty, volil bych třídu RC2. Ta zaručuje vyšší odolnost a základní průlomové zkoušky pro případ pokusu o vloupání,“ vysvětluje Petr Přichystal, marketingový manažer společnosti Lomax.
O krok dále posouvají bezpečnost garážová vrata s automatickým otevíráním. „V těch je převodovka motorizovaného pohonu konstruována tak, že nemůže dojít k mechanickému vypáčení vrat. A to ani v případě, kdy dojde k výpadku elektřiny,“ říká Přichystal. Dodává, že i vrata na elektrický pohon je možné kombinovat s mechanickými prvky zabezpečení, například blokovací zarážkou nebo zámkem, jenž taktéž zabrání nežádoucímu vysunutí či vypáčení vrat.
Propracovanou ochranu nabídnou chytré technologie
Moderní garážová vrata je v současnosti možné napojit na celý systém takzvané chytré domácnosti. Díky té může uživatel svůj dům ovládat prakticky odkudkoliv. Smart technologie tak přispívají nejen k většímu komfortu, protože díky nim může uživatel zavírat či otevírat vrata, aniž by musel vystoupit z auta, ale také k většímu bezpečí.
Sdílet / hodnotit tento článek