REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Počet vloupání do garáží vloni vzrostl na téměř 13 tisíc

Zloději se nejčastěji zaměřují na jednoduché cíle jako sklepní kóje či garáže. Ty lákají nejen kvůli autům nebo motorkám, ale třeba i jízdním kolům, pneumatikám nebo elektrickému nářadí a zahradní technice.
Počet vloupání do garáží vloni vzrostl. Foto LESENSKY.CZ

Přestože se lidé primárně zaměřují na zabezpečení svého domu nebo bytu, zabezpečení garážových vrat často podceňují. Počet vloupání do garáží se přitom v Česku výrazně zvýšil. Podle statistik museli policisté loni řešit skoro 13 tisíc takových případů. To je nejvyšší číslo od roku 2017.

Zloději se přitom zaměřují převážně na řadové či volně stojící garáže. Často v nich totiž najdou lépe zpeněžitelné věci, například elektrické nářadí, pneumatiky či dokonce drahá elektrokola a auta.

Větší bezpečnost zaručí kombinace několika prvků

Garáž by tak vždy měla být chráněna kombinací několika bezpečnostních prvků. Prevencí před násilným otevřením u starších garážových vrat může být třeba doplňkový zámek nebo blokovací zarážka, která zabraňuje jejich vypáčení. Jako pojistku mohou lidé používat také mříže, případně cennější předměty schovat někam do uzamykatelných boxů.

Foto: LESENSKY.CZ

Pokud se člověk rozhodne zainvestovat do nových vrat, při výběru by pro něj měla být zásadní bezpečnostní třída, která maximálně znesnadní jejich mechanické prolomení. „Pro průměrnou domácnost se obecně doporučuje bezpečnostní třída alespoň číslo 3. V případě, že majitel garáže uvnitř skladuje cenné předměty, volil bych třídu RC2. Ta zaručuje vyšší odolnost a základní průlomové zkoušky pro případ pokusu o vloupání,“ vysvětluje Petr Přichystal, marketingový manažer společnosti Lomax.

O krok dále posouvají bezpečnost garážová vrata s automatickým otevíráním. „V těch je převodovka motorizovaného pohonu konstruována tak, že nemůže dojít k mechanickému vypáčení vrat. A to ani v případě, kdy dojde k výpadku elektřiny,“ říká Přichystal. Dodává, že i vrata na elektrický pohon je možné kombinovat s mechanickými prvky zabezpečení, například blokovací zarážkou nebo zámkem, jenž taktéž zabrání nežádoucímu vysunutí či vypáčení vrat.

Foto: LESENSKY.CZ

Propracovanou ochranu nabídnou chytré technologie

Moderní garážová vrata je v současnosti možné napojit na celý systém takzvané chytré domácnosti. Díky té může uživatel svůj dům ovládat prakticky odkudkoliv. Smart technologie tak přispívají nejen k většímu komfortu, protože díky nim může uživatel zavírat či otevírat vrata, aniž by musel vystoupit z auta, ale také k většímu bezpečí.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Foto: Studio Flusser

ATLAS je prostor, kde můžete být doma, i když tu nebydlíte

ATLAS je prostor, kde můžete být na chvíli „doma“, byť zde přímo nebydlíte a nežijete. Posedíte, počtete, zasníte se, zacvičíte si jógu, zahrajete si na hudební nástroj, pohrajete si, mlčky posedíte při kávě, nebo třeba obdivujete umění, jež se zde mění v čase. Děláte to, co prostě zrovna chcete.

Stavba - zdroj: fotolia

Experti: Užití AI ve stavebnictví je v počátcích, vhodná je pro státní správu

Využívání umělé inteligence (AI) ve stavebnictví je v České republice zatím v počáteční fázi. Kromě užití v jazykových modelech, tedy ve vytváření textů a slov, by technologii bylo možné použít například jako součást robotické výstavby. Největší přínos umělé inteligence ve stavebnictví může být v generativním…

Zdroj: AdobeStock – Asd

Nový stavební zákon: Kdo může provádět stavbu a jak na kolaudaci stavby?

Stavbu vám stavební úřad povolil a čeká vás samotné provedení stavby a její kolaudace. Čtěte, jak celý proces probíhá podle zákona č. 283/2021 Sb. Stavbu zpravidla může provádět jen stavební podnikatel, tj. osoba oprávněná k provádění stavebních nebo montážních prací podle živnostenského…

Zdroj: STUDIO PEER

Nové lávky v sídlišti Petržalka obyvatelům usnadní a zkvalitní život

Brněnské architektonické studio Peer navrhlo nové lávky na bratislavském sídlišti Petržalka. Cílem je propojit slepé rameno Dunaje s novými MHD zastávkami, které na sídlišti přibydou. Lávky by měly zároveň přispět k tomu, aby se z této lokality stala oblíbená rekreační zóna.