Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dotace na propojení více druhů osobní dopravy

Více než 1,4 miliardy korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR) půjde na výstavbu a modernizaci přestupních terminálů pro veřejnou dopravu a parkovacích systémů pro přestup na veřejnou dopravu.
Dotace na propojení více druhů osobní dopravy, foto: redakce
Dotace na propojení více druhů osobní dopravy, foto: redakce

„Výzvy podporují propojení více druhů osobní dopravy výstavbou nebo modernizací přestupních terminálů a parkovacích systémů. Nová nebo významně modernizovaná infrastruktura městské a příměstské dopravy zefektivní přestupní vazby, bude dále motivovat cestující k přesunu z individuální automobilové dopravy do veřejné dopravy a podpoří rozvoj aktivní mobility,“ říká místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Integrovaný regionální operační program (IROP), který spravuje MMR ČR, spouští v novém programovém období dvě výzvy, které cílí na podporu udržitelné multimodální městské mobility.

O podporu mohou žádat obce, kraje, dobrovolné svazky obcí, jimi zřizované nebo zakládané organizace a dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících.

  • 68. výzva IROP je určená pro projekty na území méně rozvinutých regionů a je v ní k dispozici více než 875 milionů korun z EFRR.
  • 69. výzvě IROP je připravená částka ve výši téměř 530 milionů korun z EFRR a je pro projekty na území přechodových regionů.
  • Kategorie regionů naleznete na webových stránkách IROP. 

Webinář pro žadatele - 68. a 69. výzva IROP Multimodální osobní doprava - 26. 4. 2023

  • online - platforma MS Teams
  • 26. 4. 2023 9:30 - 12:15
  • Účastníkům doporučujeme seznámit se s vydanými Specifickými pravidly k výzvám.
  • Seminář je zdarma.
  • V případě dotazů, nebo problémů s registrací se obracejte na email: seminareirop@mmr.cz

Program:

  • 9:30 – 9:50    Zahájení, představení IROP a rozdílů mezi IROP 2014+ a IROP 2021+ (zástupce ŘO IROP)
  • 9:50 – 10:30 Představení 68. výzvy - Multimodální osobní doprava - SC 6.1 (MRR), 69. výzvy - Multimodální osobní doprava - SC 6.1 (PR): parametry výzev, aktivity, způsobilé výdaje, povinné přílohy, indikátory (zástupce ŘO IROP)
  • 10:30 – 11:30 Systém hodnocení projektů a další administrace projektů, dotazy (zástupce Centra pro regionální rozvoj)
  • 11:30 – 11:45 Přestávka
  • 11:45 – 12:15 Postup pro podání žádosti o podporu v MS2021+, dotazy (zástupce Centra pro regionální rozvoj)

Informace k semináři pro žadatele a příjemce určenému pro vyhlášené výzvy je možné sledovat na webových stránkách IROP.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

Poprvé v České republice se zde využívá technologie UHPC betonu pro tento typ konstrukce. Její hlavní výhodou jsou velká štíhlost, úspora materiálu až 50 % oproti konvenčním betonovým řešením, nízké nároky na údržbu, snadná výstavba i na již provozované komunikaci a odhadovaná životnost až 200 let.

REKLAMA