REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

81 % Čechů hodnotí kladně alternativní dopravu ve městech

Hustá síť čerpacích stanic je pro Čechy opravdu důležitá, což potvrdilo 80 % dotázaných. Počet čerpacích stanic v Česku se proto neustále zvyšuje. Už v polovině roku 2015 by stanic na CNG mělo být v ČR až 100.
81 % Čechů hodnotí kladně alternativní dopravu  ve městech

Češi se dobře orientují v alternativních dopravních pohonech, za nejsympatičtější považuje více než 80 procent z nich hybridní vozy a CNG. Vyplývá to z výzkumu společnosti E.ON u agentury Ipsos, kterého se zúčastnilo 1 510 respondentů. Výsledky také dokládají, že si Češi na alternativní dopravě nejvíce cení snížení emisí a levnějšího provozu. Jako negativum pak vnímají nízký počet čerpacích stanic nebo pořizovací cenu vozů.

Lidé očekávají, že v budoucnu poroste význam ostatních alternativních pohonů. Mírný nebo výrazný rozvoj očekává 87 procent dotázaných u elektromobilů, o něco méně pak u hybridních vozů nebo automobilů na CNG. Podle odborníků je to dáno také tím, že vozů na tento pohon již u nás jezdí jen o něco méně než 10 tisíc, zatímco počet elektromobilů se stále pohybuje ve stovkách.

Co se týče vnímání přínosů a nedostatků alternativní dopravy, až 40 procent respondentů si u ní pochvaluje snížení emisí, 32 procent levnější provoz a 16 procent pak snížení závislosti na konvenčních palivech. Mezi nedostatky uvedlo 59 procent oslovených vysokou pořizovací cenu vozu na alternativní pohon, 51 procent nedostatečný počet čerpacích stanic a 30 procent takto hodnotilo omezený sortiment automobilů.

„Hustá síť čerpacích stanic je pro Čechy opravdu důležitá, což potvrdilo 80 procent dotázaných. Pro 86 procent Čechů je zároveň důležité mít možnost tankovat v blízkosti domova a 75 procent lidí také souhlasilo s tím, že by si koupili vůz na alternativní pohon, pokud by neměli problém s tankováním. Počet čerpacích stanic v Česku se proto neustále zvyšuje. Už v polovině roku 2015 by stanic na CNG mělo být v ČR až 100, přičemž každý měsíc se otevírá kolem pěti nových stanic,“ řekl Jiří Lachout, CNG manažer E.ON Energie.

Průzkum však zároveň dokázal, že naprostá většina Čechů kladně hodnotí investice měst a krajů do rozvoje alternativní dopravy. Kraje a města dnes například hromadně nakupují autobusy na stlačený zemní plyn, k čemuž využívají i dotace. Tento trend oceňuje na 81 procent dotázaných. Obdobné procento Čechů hodnotí kladně také fakt, že se na rozvoji využívání alternativních pohonů v dopravě podílejí jednotliví dodavatelé energií. Ti se často přímo podílejí na výstavbě nových čerpacích stanic nebo edukaci trhu.

Hlavní závěry výzkumu E.ON u agentury Ipsos na téma alternativní dopravy:

  1. Nejzářivější budoucnost Češi předpovídají elektromobilům, CNG i hybridním vozům (ve všech případech více než 80 procent respondentů), nejméně pak LPG (19 procent).
  2. Jako hlavní pozitiva alternativních pohonů Češi uvádějí snížení emisí (40 procent), levnější provoz (32 procent) a snížení závislosti na konvenčních palivech (16 procent).
  3. Hlavní negativa lidé spatřují v pořizovací ceně vozu (59 procent), v nízkém počtu čerpacích stanic (51 procent) a v omezené nabídce automobilů (30 procent).
  4. Nejméně sympatickým alternativním pohonem je pro Čechy LPG (25 procent), nejsympatičtější jsou naopak hybridní vozy (83 procent).
  5. 81 procent lidí kladně hodnotí investice měst a krajů do alternativních pohonů. Nesouhlasí pouze 7 procent respondentů.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

ŘSD nechává opět posoudit vliv D52 na prostředí, stavět se má nejdřív v r. 2025

Po 23 letech od schválení trasy dálnice D52 nechává Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) znovu posuzovat vliv této stavby na životní prostředí (EIA). Zatímco dříve ji rozdělila na několik úseků se samostatnou přípravou, nyní ji nechává posuzovat jako celek, který měří 23 kilometrů. A předpokládá, že by se mělo stavět v…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia, hcast

Silničáři dnes otevřou nových 22 km dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes před polednem oficiálně otevře 22 kilometrů dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře. Nový úsek dálnice odvede dopravu z tranzitní silnice první třídy číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod a Polsko, která patří k nejvytíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je…

Zdroj: bhisham pratap padha

Nejvyšší železniční most světa vypadá jako křehké monstrum

Cesta z Udhampuru do Baramully, tedy napříč údolím Kašmíru, dost dobře nepatří k výletům, které si lidé mimo Indii plánují jako cíl dovolené. Přesto si naši pozornost zaslouží. Trasa železnice dlouhá 338 kilometrů je totiž plná překvapení. Nechybí strhující výhledy do hlubokých údolí, dramatické scenérie velehor a…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia

Část dálnice D1 na Benešovsku se bude kvůli špatnému betonu znovu opravovat

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.…

REKLAMA