roste exponenciálně, úklidová špička je dopoledne ve všední dny, v pátek od 6:00 do 9:00, v úterý, středu, čtvrtek od 9:00 do 12:00 – uklidí se až 50 domácností, 75 % zákazníků je nadprůměrně spokojeno,nejvíce lidé připlácí za úklid oken (456), nejčastěji objednávají úklid ženy (63 %) a to v průměru na 4 hodiny úklidu v bytech o výměře 70 metrů čtverečních. V Praze je 100 % pokrytí místními dámami.
„Naším hlavním cílem je nabídnout zákazníkům služby v perfektní kvalitě za cenu, která nám dovolí adekvátně ohodnotit práci našich zaměstnanců,“ vysvětluje Robert Vojáček, jeden ze zakladatelů společnosti. „Základními hodnotami jsou pro nás transparentnost, důvěra, kvalita, rychlost a jednoduchost. Tedy přesně to, co lidé za své peníze očekávají. Díky zpětné vazbě od zákazníků víme, že právě proto jsou s našimi službami spokojeni,“ dodává.
Spokojení zákazníci i zaměstnanci
Do projektu LidskáSíla.cz se jeho zakladatelé pustili už začátkem letošního roku a první testovací provoz proběhl v květnu. Naostro se pak rozběhl od prvního června. „Měl jsem několik špatných zkušeností s úklidovými agenturami, proto jsem se rozhodl nabídnout služby, které spojí kvalitní úklid s pohodlným systémem objednávání a komunikace. Máme stoprocentní pokrytí celé Prahy lokálními dámami a zákazníci jsou s jejich službou velice spokojeni,“ říká Robert Vojáček. Spokojenost potvrzuje i pětihvězdičkové hodnocení tří čtvrtin zákazníků.
Důležitou součástí zpětné vazby je hodnocení jak dam na úklid, tak zákazníků. Vždy po úklidu najde zákazník krátké zhodnocení úklidu – například připravenost domácnosti na úklid a dostatek čisticích prostředků. Zákazník má možnost úklid zhodnotit prostřednictvím e-mailového dotazníku. LidskáSíla navíc nabízí možnost reklamace úklidu bez udání důvodu do 24 hodin.
Jak zmiňuje Robert Vojáček, tento typ byznysu je založen na důvěře všech stran: „Snažíme se jakýmkoli komplikacím a nepříjemnostem předcházet. Jednak jsou naše dámy na úklid trénované našim zkušeným kolegou Mirkem, jednak jsme samozřejmě pojištění. Při výběru vhodných kandidátek klademe důraz i na čistý trestní rejstřík a reference.“ Odměnou za kvalitně odvedenou práci je pro dámy na úklid nejen pochvala, ale především nadstandardní ohodnocení ve výši 110 Kč za hodinu.
Umýt okna nebo vyžehlit? Není problém
Kdo si obvykle rád odpočine od péče o domácnost? Téměř dvě třetiny úklidů si objednávají ženy. Nejčastěji je služba poptávána na devátou až dvanáctou hodinu dopolední, v úterý až čtvrtek. V pátek si dámy na úklid přivstanou, aby mohly začít už v 6 hodin ráno. Naopak nejméně vytížené bývají ve večerních hodinách od pátku až do pondělí. „Aktuálně nabízíme služby po celé Praze, ale našim cílem je rozšíření působnosti i do dalších měst v republice,“ komentuje Robert Vojáček.
Průměrně trvá úklid 4 hodiny – během této doby dámy obvykle stihnou nejen uklidit, ale případně i vyžehlit prádlo. U příplatků mají zákazníci velký zájem o mytí oken, lednic a čištění trouby. Od června do listopadu umyly dámy z LidskéSíly téměř 500 oken, 83 chladniček a trub jen o 26 méně. Mezi další služby navíc patří i praní a žehlení prádla. Nejčastěji uklízejí v bytech o výměře 70 metrů čtverečních.
„Náš nejhorší měsíc byl růst 50 procent. V dobré dny je 50 úklidů denně,“ říká k exponenciálnímu růstu Vojáček.
Pozitivní budoucnost
Přestože dnes nabízí služba LidskáSíla jen úklid domácností či kanceláří, do budoucna by se ráda rozšířila i do dalších oblastí. „Chceme nabídnout i služby hodinového manžela, instalatérské práce či péči o seniory. Plánujeme i vytvoření mobilní aplikace pro ještě jednodušší využívání našich služeb,“ vysvětluje Robert Vojáček. Během následujících dvou let by společnost ráda dosáhla 100 tisíc hodin úklidu po celé České republice.
Sdílet / hodnotit tento článek