V jejím hledáčku se objevila stará pražská průmyslová hala, kterou s pomocí architektů oblékla do nového hávu s koupelnou, krbem i prostorem pro přednášky.
Hledání vhodného místa trvalo několik měsíců, až volba nakonec padla na prostor v pražské čtvrti Komořany. Na první pohled nevábně působící sklad bývalé svářečské dílny se ukázal být nejen v dobré kondici, ale především na vhodném místě. Interiér samotné dílny byl v katastrofálním stavu, architekti ze studia Free architects Karolína Reslerová a Petr Záluský ale díky tomu dostali volné ruce pro svou tvorbu. Prostor bylo nutné přepracovat doslova od podlahy, architekti jej však dokázali změnit k nepoznání.
Ve správnou chvíli na správném místě
Proměna staré zanedbané haly byla bez péče profesionálů z architektonického studia nemyslitelná. Ti díky svému působení v pořadu Jak se staví sen znali styl práce, materiály a potřeby značky Quick-Step, a díky tomu se jim podařilo vdechnout komořanské hale duši a inspirativní charakter. Z budovy nevznikla běžná okoukaná prodejna, místo toho se naplno projevil její všudypřítomný génius loci a své návštěvníky nyní vítá v útulném obývacím pokoji, koupelně i přednáškovém sále naráz.
„Dobře navržený interiér nejen lépe prodává, ale především se v něm příjemně nakupuje. A přesně to je naším cílem. Podporujeme motivaci k uskutečnění obchodu na obou stranách pultu. Snažíme se poskytnout ty správné barvy, světlo a materiály, které vytvoří ten pocit, že jste ve správnou chvíli na správném místě. V obchodě, který vám rozumí a se kterým se můžete ztotožnit. Úspěšné firmy jsou si vědomy náskoku, který jim poskytuje originální kabát, vzhled jejich provozoven. Šaty přeci dělají člověka,“ říká Karolína Reslerová.
Inspirace pro podnikání i domov
Architektonické práce v interiéru budovy trvaly tři měsíce, avšak postupné dokončování všech detailů probíhalo ještě během několika dalších. Prodejna nyní funguje již čtvrtým rokem, její podoba ale nezůstala neměnná. Interiér je uzpůsoben k tomu, aby se mohl obměňovat podle nových potřeb firmy i zákazníků. „Jakmile se na trhu objeví novinka z našeho portfolia, lze ji ihned instalovat přímo v prodejně, aby zákazník mohl podlahu nejen vidět, ale i cítit na dotek,“ vysvětluje Daniel Čabrada, obchodní manažer značky Quick-Step pro ČR a SR.
Při navrhování provozovny, obchodu nebo vzorkovny se vyplatí vsadit na jedinečnou atmosféru místa, na přehlednost a promyšlenost interiérového řešení. Univerzálním pravidlem, které platí ve všech situacích, je nenechávat nic náhodě. Inspirace z unikátně řešeného prostoru navíc může pomoci i při hledání vhodného materiálu a vytváření domova, kde se jeho obyvatelé budou skutečně cítit jako doma.
Sdílet / hodnotit tento článek