Podnik nejdříve vymontuje staré ruské eskalátory a vybere z nich náhradní díly, které bude moci ještě využít. Poté odstraní zbývající části včetně nosných rámů, které poputují do šrotu a na skládku. "Při rekonstrukci dojde ke kompletní výměně zařízení a eskalátory odsud zmizí, včetně nosných konstrukcí. Vymění se veškeré řízení, elektroinstalace a nainstaluje se sem úplně nový eskalátor s novými bezpečnostními prvky a systémem řízení," řekl technik DPP Martin Kodrle. Změní se umístění motorů eskalátorů.
Po odstranění starých pohyblivých schodů začnou dělníci pracovat na opravách v tunelu eskalátoru. Do něj zatéká voda, DPP proto nechá opravit jeho izolaci.
Strojovnu eskalátoru čekají také stavební úpravy, neboť nynější ruské schody jsou uloženy na podlaze na betonovém soklu. "Nové jsou zavěšeny na betonových překladech a jsou ve vzduchu. Takže dojde k dobetonování nových prvků, které budou propočteny tak, aby vše unesly," řekl Kodrle.
Po instalaci schodů a elektrotechniky provede podnik v poslední fázi oprav zkoušky nového eskalátoru a otestuje jej rovněž se zátěží. Nakonec musí podnik získat průkaz způsobilosti od drážního správního úřadu.
Současné eskalátory u Anděla byly vyrobeny v tehdejším Leningradu a jsou šesté nejdelší v pražském metru. Postaveny byly na začátku 80. let minulého století. Stanice byla pod názvem Moskevská otevřena 2. listopadu 1985. V současné době má DPP v metru ještě asi 42 starých ruských eskalátorů.
Vedle stanice Anděl plánuje dopravce výměnu pohyblivých schodů také ve stanicích Karlovo náměstí a Náměstí Republiky, kde má výměna začít letos 1. listopadu. Na Karlově náměstí začne obnova po dokončení rekonstrukce u Anděla. Výměna eskalátorů v pondělí již začala na Skalce na trase A.
DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10.000 lidí. Praha dotuje DPP více než 11 miliardami korun ročně.
Sdílet / hodnotit tento článek