V současné době staví ŘSD zhruba čtyřkilometrový úsek mezi Bitozevsí a Postoloprty. Hotový by měl být příští rok. Následovat bude obchvat Panenského Týnce. "Chtěli bychom ho předat zhotoviteli na konci příštího roku. Je to náš cíl, který sledujeme. Snažíme se veškerá rizika, která jsou na dosažení toho cíle, dopředu vypořádat," řekl Vacek.
Tři a půl kilometru dlouhý úsek současné I/7 u Panenského Týnce bude rozšířen na čtyři pruhy. Podle Vacka pak přijdou na řadu další dva úseky. "Hned následně v řádu několika měsíců by měly být spuštěny úseky u Chlumčan a u Loun," uvedl Vacek.
Na obchvat Loun a úsek u Chlumčan už ŘSD podalo podklady k řízení o posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). "Z hlediska zákona EIA, tak toto jsou poslední dvě dokumentace, které se budou realizovat jako nové," doplnil Vacek. Obchvat Loun počítá s rozšířením současné I/7 na čtyři pruhy, u Chlumčan půjde o zcela nový úsek mimo současnou silnici.
Nejvíc práce čeká ŘSD na úseku od hranice Ústeckého a Středočeského kraje po Slaný. Kompletně by D7 měla být hotová v roce 2023. "Pokud vše půjde podle plánu, pokud nenajdeme žádné další riziko a občané, se kterými budeme řešit vykoupení pozemků, budou nakloněni stavbě, tak rok 2023 je reálný," dodal Vacek. Dostavba D7 by měla podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun.
Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj považuje dostavbu D7 za prioritu mimo jiné kvůli průmyslové zóně Triangle. Místní politici poukazují také na množství tragických nehod, které policie na I/7 řeší.
Sdílet / hodnotit tento článek