Výhody on-line návrhu
Sem určitě patří úspora času. Designér nemusí jezdit přímo za klientem, klient neztrácí čas schůzkou a vše se řeší po emailu, popř. telefonu. S tím souvisí i úspora finančních prostředků. Proto jsou také on-line návrhy nabízeny často za nižší částku než ty klasické.
„Pozor, některé on-line návrhy nenabízí přímo designéři, ale další zprostředkovatelé. Cena za tyto návrhy pak narůstá a často je dost podobná cenám za standardní postup navrhování interiérů. Prověřte si tedy cenu dopředu, než objednáte! V tomto případě dostává designér opravdu minimální částky a tomu odpovídají i výstupy,“ komentuje designérka Iva Bastlová
Výhody návrhu interiéru klasickou formou
V tomto případě se designér setkává s klienty osobně, ideálně v prostoru, který bude navrhovat. Vše si projde, změří, vnímá. Vidí, jaký je výhled z okna, detaily, které ovlivní vzhled celého interiéru, světelné podmínky i možnosti prostoru jako celku. Nejde však jen o prostor samotný, ale také o komunikaci s klientem, jak verbální, tak i nonverbální, která mu pomůže k poznání přání a potřeb zadavatele. Mezi řečí proběhne řada informací, které by se jinak na povrch vůbec nedostaly. Je to sice časově i finančně náročnější, ale nesrovnatelné s pouhou fotografií nebo jen plánem prostoru.
Zdroj: Fotolia.com - Syda Productions
Další výhody
V tomto případě zjistí jak klient, tak i designér, zda bude spolupráce fungovat, zda si lidsky vzájemně rozumí a má ve spolupráci smysl pokračovat či nikoliv. Interiér je totiž velmi osobní až intimní záležitost, kterou pro konkrétního klienta nemůže vyřešit každý designér. V tomto oboru hrají sympatie, porozumění a intuice velkou roli. Samozřejmostí je pak profesionalita, adekvátní vzdělání a praxe.
Proč se profesionálové přiklání ke klasické formě?
Vidět interiér před započetím práce na návrhu na živo nelze nahradit. Zavnímat atmosféru, vidět výhled z oken a znát souvislosti je pro většinu profesionálů nepostradatelné. Osobní komunikace s klientem je klíčová, bez které většina designérů nemůže projekt vytvořit. Možností, jak řešit interiér, jak po stránce dispoziční, tak i po stránce stylové a materiálové je nespočet. A pokud nepoznáte zákazníka "live" nemůžete projekt vytvořit přesně pro něj.
Rada pro designéry
Věnujte svým klientům dostatečný čas na komunikaci, jak osobní, tak i telefonickou či korespondenční. Vysvětlete jim, proč jste zvolili tuto variantu, vybrali tento materiál a konkrétní kombinaci. Získáte jejich větší důvěru a projekt bude mít větší spád. Ukažte vzorky všech materiálů naživo a pohromadě.
Rada pro klienty
Investujte svůj čas na konzultaci s designérem, povězte mu o svých potřebách, přáních a představách. Řekněte, jak funguje váš každodenní život a co od interiéru očekáváte. Bez těchto informací nebude projekt na míru přímo pro vás a tím pádem nebudete 100% spokojeni. Dopřejte si čas a neodpovídejte na projekt okamžitě. Nejde přece o nákup zubní pasty, ale o vás vysněný domov!
Sdílet / hodnotit tento článek