Náklady na kompletní rekonstrukce nádraží se postupně zvyšují. Ještě v roce 2018 to bylo 208 milionů korun. V příštím roce by tak měly vzrůst až o 70 procent. K financování modernizací správa železnic využívá vedle národních peněz také dotace z evropských fondů.
V příštím roce SŽDC vyhlásí tendry na modernizace celkem 23 budov. K těm nejvýznamnějším budou patřit stavby plzeňského hlavního nádraží, administrativní budova pardubického nádraží, dále budovy v Písku, v Karviné nebo v Táboře. Ještě letos správa železnic vyhlásí tendry na rekonstrukci staveb například v Berouně nebo Bohumíně.
V přípravě má organizace v součanoasti více než než 60 nádražních budov, mimo jiné pražského hlavního nádraží, kde se chystá rekonstrukce interiérů a stropu odbavovací haly, do které zatéká.
Vedle investic do modernizací, které zahrnují velké rekonstrukční akce, SŽDC vynakládá každoročně další stovky milionů korun na běžné opravy nádražních budov a jejich údržbu. Celkové náklady na modernizace, opravy a údržbu by letos měly překonat miliardu korun.
V rámci rekonstrukcí a oprav by se měl postupně zlepšovat i bezbariérový přístup do nádražních budov a na nástupiště. V současnosti má bezbariérový přístup 37 procent nádražních budov, které se nacházejí na koridorových tratích. Po rekonstrukcích, které SŽDC v současnosti připravuje nebo realizuje do roku 2025, by to mělo být 45 procent budov. U nástupišť by se podíl s bezbariérovým přístupem měl zvýšit až o 20 procent na 73 procent.
Správa železnic se o nádraží stará od roku 2016, kdy je převzala od Českých drah.
Sdílet / hodnotit tento článek