„Toto globální ocenění potvrzuje fakt, že projekt byl z naší strany i ze strany českého ministerstva dopravy dobře připraven, vysoutěžen, finančně strukturován a zajištěn,“ uvedl generální ředitel Via Salis a Managing Director VINCI Highways v ČR Christian Biegert. Klíčovým faktorem úspěchu jsou podle něho bohaté zkušenosti společností VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam s rozvojem dálničních PPP projektů v Evropě.
Projekt PPP D4 ve veřejné soutěži vyhrálo sdružení Via Salis francouzských firem VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje dostavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Stavba bude podle smlouvy hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat.
Koncern VINCI se významným způsobem podílí na stavbě i provozu. Zhotovitelem stavebních prací je společnost DIVia stavební ze skupiny EUROVIA CS, která je součástí VINCI Group. Vlastní provozování dálnice D4 pak zajistí VINCI Highways, která má zkušenosti se správou sítě 4 000 km silnic po celém světě.
Za období od prvního poklepání základního kamene do prosince již na D4 proběhla velká část přípravných a průzkumných prací, jako například archeologické, pyrotechnické, hydrogeologické a další průzkumy. V rámci ochrany přírody bylo instalováno 16 kilometrů speciálních bariér pro obojživelníky. Provedena byla také pasportizace komunikací a budov v okolí stavby, byly zahájeny skrývky ornice a vytýčeny inženýrské sítě. Staveniště je tak z velké části připraveno na jaro, kdy se práce rozjedou naplno.
Od 1. 7. 2021 byl zahájen i provoz a údržba na existujících úsecích. Tu řídí Via Salis Operations, dceřiná společnost VINCI Highways. Aktuálně se jedná desítky činností jako například zajištění sjízdnosti komunikace v zimním období, opravy silnice nebo péče o dopravní značení. „Vysoká kvalita stavby, moderní technika a zkušený management přinesou České republice bezpečný a efektivně spravovaný úsek dálnice,“ dodal Christian Biegert.
Project Finance International (PFI) je nejobsáhlejší a nejuznávanější publikací o projektovém financování. Zahrnuje všechny hlavní sektory, jako průmysl, dopravu, energetiku, ropný průmysl, infrastrukturu či těžební průmysl a sleduje celý životní cyklus projektů od oznámení záměrů až po analýzu po dokončení investic.
Pozn. redakce:
Bariéry pro obojživelníky staví ekologové v místech, kde obojživelníkům cestu za rozmnožováním kříží silnice. Trvalé bariéry, respektive jejich výstavba, jsou tím, k čemu směřují aktivity na řadě kolizních úseků. Hlavním důvodem je zajistit přirozenou usměrněnou migraci obojživelníků bez toho, aby bylo nutné je odchytávat a přenášet.
Dokumenty Agentury ochrany přírody a krajiny ČR (AOPK ČR) k této problematice:
02 001 Zřizování a provoz mobilních zábran pro obojživelníky podél komunikací, Installing and operating mobile seasonal barriers along roads to protect amphibians
02 002 Trvalá opatření k zajištění prostupnosti komunikací pro obojživelníky, Permanent measures to provide permeability for amphibians
Sdílet / hodnotit tento článek