Řídicí systém ovládá a sleduje veškerá zařízení zcela automaticky. V tunelu jsou instalovány snímače, řídicí elektronika a monitorovací zařízení.
Společnost Siemens dodala a nainstalovala řídicí systém tunelu do obou center, která fungují nezávisle na sobě a navzájem se zálohují. Jízda každého vlaku je zaznamenávána a zobrazuje se v řídicím centru. Systém řídí celou infrastrukturu, která zahrnuje 3 200 kilometrů elektrických kabelů a 2 600 kilometrů datových kabelů. Dokáže též detekovat nedovřené dveře či nesvítící světlo. V centrech sleduje aktuální situaci v tunelu na 60 zaměstnanců.
Tunelem projíždí více než 200 vlaků denně rychlostí až 250 km/h, a proto zde má bezpečnost prvořadý význam. Tubusy jsou každých 300 metrů propojeny příčnými chodbami, které umožní pasažérům vlaku v případě požáru uniknout do jiného tubusu. Každý tubus je vybaven dvěma stanicemi nouzového zastavení, jejichž délka činí 600 metrů, a které umožní evakuaci až 1 000 pasažérů.
Detekce požáru je zabezpečena pomocí tří různých detekčních systémů, které přímo ovládají vzduchové záklopky v případě nutné evakuace. Siemens zde využil svůj systém detekce požárů Fibrolaser, a zároveň vybavil Gotthardský úpatní tunel termokamerami a detektory kouře, které průběžně měří teplotu a kontrolují přítomnost kouřových částic ve vzduchu.
Sdílet / hodnotit tento článek