REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

České inovace na opravy silnic šetří peníze

Inovace několika českých firem ušetří státu i krajům peníze z veřejných rozpočtů i životní prostředí a zároveň můžou předejít opakovaným uzavírkám na silnicích.
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková
České inovace na opravy silnic šetří peníze, foto D.Kopačková

Řešení Exact Control Systems urychlí opravy a zkrátí čas silničních uzávěrek až o desítky procent

- frézování starého asfaltu při opravách pouze na potřebných místech a do nezbytné hloubky s milimetrovou přesností. Z vozovky se tak odstraní jen takové množství materiálu, které je skutečně nutné opravit.

- Tradiční frézování odstraňuje povrchovou vrstvu všude stejně hloubkou. Metoda  Exact Control Systems - dokáže ušetřit téměř polovinu množství odfrézovaného asfaltu a zároveň docílí perfektní rovinatosti a optimálních sklon pro odtok dešťové vody, což je zásadní pro bezpečnost jízdy. Následné pokládání nového asfaltu, díky perfektní geometrii podkladu, probíhá rychleji.

Řešení Moram - infraset na opravy silnic s pomocí infrazáření.

  • levná a rychlá oprava výtluků
  • reálné celoroční využití, a to i za mrazivých teplot. Stroj si totiž podloží vysuší a rozehřeje na pracovní teplotu
  • metoda nevytváří spáry, okraje výtluku se dokonale propojí s přidaným oživeným recyklátem.

Řešení Futtec - mikrovlnná technologie pro opravy asfaltových povrchů vyvinutá společně s Ústavem chemických procesů AV ČR

  • Patentovaný systém umožňuje opravu výmolů beze spár a s rovným povrchem.
  • Prostřednictvím mikrovlnného záření zahřívá okolí opravovaného výmolu na přibližně 120 stupňů Celsia. To umožňuje homogenní spojení původní a doplněné asfaltové hmoty a tím lepší kvalitu a dlouhodobou životnost opravovaného místa.

Řešení HT Road vyfrézovaný materiál zpracuje přímo na místě jako podklad opravené vozovky

  • Staré podkladové vrstvy se tak stávají druhotnou surovinou pro okamžité využití přímo při opravě silnice.

Řešení ERC-TECH umožňuje zpracování recyklovaných směsí ze stavebně demoličních odpadů

  • do nové betonové směsi se stejnou kvalitou, jako beton vyrobený z prvotních materiálů lze použít zejména  beton, cihly, dlažby a keramiku

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Federico Diaz – socha Bořislavka. Zdroj: BoysPlayNice

Možnosti 3D tisku z betonu na výstavě s názvem Vrstvy. Exhibice potrvá do 2. srpna

Kloknerův ústav ČVUT v Praze a jeho Laboratoř inovací průběžně představují výsledky výzkumů v oblasti 3D tisku betonu. Aktuálně je to výstava nazvaná Vrstvy: možnosti 3D tisku, která ukazuje kromě jiného například první tištěný most v České republice. Výstavu připravila Galerie Národní technické…

Zdroj: Fotolia

Vize chytrých regionů v představení Česka na EXPO 2025 v Ósace

V rámci svého byznysového programu v Českém národním pavilonu ve dnech 8.–10. července 2025 uvede Týden autonomních technologií. Návštěvníkům nabídne špičkové inovace v oblasti chytré mobility, bezpečnostních systémů a digitalizace infrastruktury.

Foto ČKAIT: Některé z oceněných staveb 20. ročníku Cena inženýrské komory 2023 (zmíněné v textu)

Cena inženýrské komory se blíží do finále. Hlasovat můžete do 31. července

Soutěž, která si získala zaslouženou pozornost, postoupila již do 21. ročníku. Výsledky za rok 2024 budou vyhlášeny 18. října během slavnostního shromáždění delegátů ČKAIT. Kromě odborníků se může do hlasování o nejlepší inženýrské stavby a návrhy zapojit i veřejnost. Kdo se letos uchází…

Zdroj: Adobestock – mRGB

Jak na vedro ve městech? Vídeň testuje nový druh asfaltu

Rakouská metropole hledá další inovativní řešení, jak čelit rostoucím teplotám ve městě. Letos na jaře proto zahájila testování čtyř nových typů asfaltových směsí, které lépe odolávají vysokým teplotám a umožňují vsakování dešťové vody. Zátěžové zkoušky alternativních povrchů na cyklostezce u řeky…