Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata
Výstavba a rozvoj měst a obcí více o tématu

Kudy a kam jezdí auta? Analýza dopravy je vysoce podrobná ale anonymní

Stavíme neustále nové silnice, a neustále přibývá více a více aut, pro která opět stavíme nové silnice. Jako nekonečná spirála. Ale víme doopravdy kudy auta jezdí a kde silnice potřebujeme? Dnes o analýze dopravy v podcastu pro estav.tv.
Zdroj: AdobeStock - Beboy
Zdroj: AdobeStock - Beboy

Odkud kam a kudy jezdí auta. Přesně to řeší každý den dopravní analytik Petr Kumpošt. Je odborným asistentem na Fakultě dopravní ČVUT v Praze, zakladatel a vedoucí Mobilní laboratoře pro dopravní analýzy a jednatel společnosti TRALYS. Sběru a vyhodnocení dat z dopravy se zabývá 16 let.

O analýze dopravy

Nástroji pro analýzu dopravy již nejsou brigádníci počítající kamióny u křižovatky. Ale pro někoho možná překvapivě to není ani satelitní sledování dopravy, jaké můžeme znát například z navigace v autě. Dopravní analytici používají především záznamy z kamerových systémů, pokud je to potřeba i automatickou detekci státních poznávacích značek.

Dnešní analýza dopravy pro účely projektování či úpravy dopravních staveb může být velmi podrobná, s 98 % přesností lze vysledovat automobily na jejich trasách.

Jak analýza probíhá? Jak se dopravní analytici vypořádávají s ochranou osobních údajů? K jakým účelům analýza dopravy přesně slouží a co je jejím výstupem? Jaké se mohou vyskytnou chyby a s jaké následky může mít nekvalitní analýza?

Sdílet / hodnotit tento článek

Další kapitoly tématu „Výstavba a rozvoj měst a obcí

  1. Městský architekt je důležitý moderátor výstavby v území. Mělo by ho mít každé město, říká starosta
  2. Městský inžernýr má na starosti technickou infrastrukturu měst. Třeba hospodaření s dešťovou vodou
  3. Co se bude v obci stavět a jak postupovat při domluvě s developery? Proces má být transparentní
  4. Plánovací smlouvy a smlouvy obcí a developerů. Co si může obec s developerem domluvit?
  5. Nedostavěný projekt převezme jiný developer. Jak se to projeví na smlouvách s obcí?
  6. Městský inženýr: Města mají velký problém. Vedení měst nerozumí infrastruktuře, nemají koncepci sítí
  7. Modernizovat městské sítě lze i postupně. Ekologičtější infrastruktuře brání i naše legislativa
  8. Kudy a kam jezdí auta? Analýza dopravy je vysoce podrobná ale anonymní
  9. Příliš mnoho parkovacích míst. Zachrání naše města samostatně řídící automobily?
  10. Města bez aut. Moderní trend nebo historický skanzen? Jak omezit počet aut ve městě?

Mohlo by vás zajímat

Zdroj: AdobeStock - philipus

Město bez aut s nulovými emisemi mělo být rájem. Stavba se zasekla. Co je nyní?

Naplňující futuristické vize, bezbřehý techno-optimismus. Snaha o vytvoření světového unikátu, příkladu hodného následování. Tohle všechno byl, je a nejspíš ještě po nějakou dobu bude unikátní projekt zázračného města budoucnosti, Masdar City, rostoucí v pouštních pustinách za Abú Dhabí. Města, které mělo být jako…

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

Zdroj: Fotolia.com - Taras Vyshnya

Města pro lidi nebo pro automobily?

Nerovnoměrná distribuce veřejného prostoru je problém, který trápí „specialistu na systémy městské mobility“, Mikaela Colville-Andersena. Svá stanoviska, pokud jde o nedostatečné zastoupení dostupné a využitelné plochy pro pěší a cyklisty, pak shrnuje ve své názorné práci, kterou nazývá „Arogance prostoru“ (The…