REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.
Zdroj: Fotolia.com - laborec425
Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Odkud kam a kudy jezdí auta. Přesně to řeší každý den dopravní analytik Petr Kumpošt. Je odborným asistentem na Fakultě dopravní ČVUT v Praze, zakladatel a vedoucí Mobilní laboratoře pro dopravní analýzy a jednatel společnosti TRALYS. Sběru a vyhodnocení dat z dopravy se zabývá 16 let.

V rozhovoru uslyšíte odpovědi například na tyto otázky:

  • Jakým způsobem se data zpracovávají a co všechno lze z nich vyčíst?
  • Výstavba dopravní infrastruktury je úkol pro generace. Jak je možné takovou rozsáhlou síť naplánovat takto dopředu, zvláště když ji stavíme tak pomalu?
  • Na dálnicích se přidávají pruhy, zvyšují rychlosti, ale vede to k větší plynulosti dopravy? Proč stále vznikají zácpy. Jezdí stále více aut? A kam až jít s přidáváním počtu pruhů?
  • Pokud se někde postaví nová silnice, což je velice drahé, může to dopravní situaci zlepši ale i zhoršit. Na čem to závisí?

Ve studiu pro estav.tv odpovídal dopravní analytik Petr Kumpošt.

Sdílet / hodnotit tento článek

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Solarisys

Panamský průplav slouží již 110 let. Jeho kapacitu omezuje nedostatek vody

Jako první se pokusil uvést myšlenku na spojení Tichého a Atlantického oceánu v život francouzský podnikatel Ferdinand Lesseps, který se proslavil při stavbě Suezského průplavu, otevřeného roku 1869. Úvahy o vykopání kanálu skrz nejužší místo na šíji mezi Severní a Jižní Amerikou se ale objevily…

REKLAMA