Žádost o dotaci na zateplení
Žádat o dotaci je možné před realizací úsporných opatření, během realizace i po ní. Optimální je však připravit vše ještě před začátkem stavebních prací, aby byl zajištěn plný soulad s podmínkami programu. Základem je elektronická žádost, do níž se zadávají především tyto informace:
- Identifikace žadatele a objektu
- Volba typu podpory či jejich kombinace
- Přílohy (zejména jde o odborný posudek a krycí list technických parametrů + případné další přílohy)
Po odeslání žádosti je vygenerováno její unikátní číslo, pod kterým je v systému dále evidována. Je důležité, aby všechny dokumenty, které se dané žádosti týkají, byly tímto identifikačním číslem přehledně označeny.
Krycí list technických parametrů tvoří nedílnou součást dokumentů připojených k žádosti a obsahuje základní informace o navrhovaných opatřeních. Zdroj: Autor
Lhůta pro zaslání či dodání papírových dokumentů
Po elektronickém podání je zapotřebí žádost ještě vytisknout a spolu s odborným posudkem, krycím listem technických parametrů a případnými dalšími přílohami odeslat či osobně doručit na jedno z pracovišť Státního fondu životního prostředí. Dokumenty musejí být odeslány či osobně předány na SFŽP do 5 kalendářních dní od elektronického podání žádosti.
Akceptační dopis – zelená pro realizaci úsporných opatření
Je-li vše v pořádku, administrátor žádosti vydá souhlasné stanovisko formou tzv. akceptačního dopisu. Tím je pro žadatele rezervována alokace – vlastní dotační podpora. Následně začíná běžet lhůta pro realizaci úsporných opatření, která činí v oblasti podpory A (tj. zateplení rodinných domů) 18 měsíců. Je zapotřebí, aby stavební práce realizovala odborná firma. Této fázi se budeme věnovat v příštím díle seriálu.
Sdílet / hodnotit tento článek